Maak een lijst en controleer het twee keer: “Dirty Dozen” -lijst van fruit en groenten VERONTREINIGD met bestrijdingsmiddelenresidu

Maak een lijst en controleer het twee keer: “Dirty Dozen” -lijst van fruit en groenten VERONTREINIGD met bestrijdingsmiddelenresidu

18 april 2019 0 Door Indignatie redactie

Een gezond dieet bevat veel vers fruit en groenten. Bepaalde soorten producten kunnen echter ook slecht voor u zijn. Het zijn niet de producten zelf die slecht zijn, maar sommige groenten en fruit kunnen sporen van schadelijke pesticiden bevattendie zijn gekoppeld aan schadelijke bijwerkingen.

Elk jaar publiceert de Environmental Working Group (EWG) een lijst die bestaat uit de “Dirty Dozen.” Deze lijst rangschikt de pesticidenverontreiniging van populaire groenten en fruit. Zowel de Dirty Dozen als de Clean Fifteen-lijsten zijn gebaseerd op de resultaten van meer dan 40.900 monsters van producten die zijn getest door het Amerikaanse ministerie van landbouw  (USDA) en de Food and Drug Administration (FDA).

Alle monsters worden getest op pesticiden nadat ze zijn voorbereid om te worden gegeten, wat betekent dat de producten eerst zorgvuldig worden gewassen en gepeld (indien van toepassing). Nadat de producten zijn bereid, geven de resultaten aan dat veel van de vruchten en groenten nog steeds residuen van bestrijdingsmiddelen bevatten.

Dirty Dozen (2019)

Hieronder is EWG’s 2019 Dirty Dozen:

  1. aardbeien
  2. Spinazie
  3. Boerenkool
  4. nectarines
  5. Appels
  6. druiven
  7. perziken
  8. kersen
  9. peren
  10. tomaten
  11. Selderij
  12. aardappelen

De afgelopen vier jaar bleven aardbeien bovenaan staan ​​voor de Dirty Dozen. De lijst is vergelijkbaar met de resultaten van vorig jaar, met uitzondering van boerenkool, die de top 12 voor het eerst in 10 jaar maakte. (Verwant:  pesticiden voor pesticiden die worden aangetroffen in 70% van de verse producten die worden verkocht in Amerikaanse supermarkten … eet u gif? )

Maar volgens Jaclyn London, een geregistreerde diëtist en Good Nutritioning ‘svoedingsdirecteur, kun je nog steeds de groenten en fruit eten die op deze lijst staan ​​als je biologische producten koopt die vrij zijn van genetisch gemodificeerde organismen (GGO’s) en pesticidenresidu.

100% biologische essentiële oliesets nu verkrijgbaar voor uw huis en persoonlijke verzorging, waaronder rozemarijn, oregano, eucalyptus, theeboom, salie en meer, 100% biologisch en in laboratoria getest op veiligheid. Een veelvoud aan toepassingen, van stressvermindering tot actuele eerste hulp. Bekijk hier de volledige lijst en help deze nieuwssite te ondersteunen.

Clean Fifteen (2019)

De EWG publiceerde ook de “Clean Fifteen,” een lijst met 15 groenten en fruit “van conventionele telers die over het algemeen minder residu hadden in de tests van de groep.”

  1. avocado’s
  2. Zoete maïs
  3. ananas
  4. Bevroren zoete erwten
  5. uien
  6. papaja
  7. aubergines
  8. asperge
  9. Kiwis
  10. Kool
  11. Bloemkool
  12. Kantaloepen
  13. Broccoli
  14. champignons
  15. Honingdauw meloenen

Londen merkt op dat er twee belangrijke factoren zijn om te overwegen als het gaat om producten.

  • Probeer meer te eten. Als u gezonder wilt zijn, eet dan meer biologisch fruit en groenten. Snacken op appels of eet dagelijks een salade voor de lunch. Wanneer u een fastfoodmaaltijd overslaat, bent u een stap dichter bij het verbeteren van uw algehele welzijn.
  • Denk aan geheel voedsel versus vers voedsel.  Geheel verwijst naar de beste vorm om met vezels gevulde groenten en fruit te eten, zoals fruit in plaats van vruchtensap of groenten in plaats van veggiechips. Door volledig voedsel te kiezen, kunt u ook uw inname van toegevoegde suiker, verzadigd vet en natrium verminderen. Dit kan ook bevroren en ingeblikte producten omvatten.

Hoe pesticideresidu’s in voedsel te vermijden

Pesticiden houden insecten niet alleen van het vernietigen van gewassen. Ze zijn ook gekoppeld aan negatieve bijwerkingen zoals kanker en de ziekte van Parkinson.

Afgezien van het kopen van biologische producten zijn er verschillende manieren om te voorkomen dat je voedsel koopt dat is vermengd met pesticiden .

Was altijd fruit en groenten voordat u ze eet.

Wasgoed, zelfs als je het in je tuin hebt laten groeien, helpt je om stof, vuil of chemische resten kwijt te raken. Wrijf de groenten en fruit schoon met uw vingers of gebruik een speciale reinigingsborstel om alle resten en bacteriën te verwijderen.

Product niet afspoelen met zeep.

Gebruik geen reinigingsmiddelen of speciale zeep om producten te wassen, tenzij u zeep gebruikt die is gemaakt van natuurlijke en organische materialen. Afwasmiddel heeft schadelijke stoffen die gemakkelijk de huid van fruit en groenten kunnen binnendringen, wat uiteindelijk meer schade kan toebrengen dan pesticiden.

Kweek je eigen producten.

Niet iedereen kan zijn eigen tuin kweken, maar dit is de beste manier om ervoor te zorgen dat je pesticidevrije producten eet.

Koop biologisch fruit en groenten. 

Om uw totale blootstelling aan pesticiden te beperken, verbindt u zich ertoe om alleen biologisch fruit en groenten te kopen. Biologische producten kosten een beetje meer dan commercieel gespoten groenten en fruit, maar de extra kosten zijn het waard als je gezond wilt blijven.

Let op de groenten en fruit in beide lijsten en koop biologische producten om uw blootstelling aan pesticiden en andere schadelijke chemicaliën te beperken.

Bronnen omvatten:

GoodHousekeeping.com

EWG.com

BestPlants.com

Comments

comments