Epstein-verhaal gedood door ABC in 2015: Was het gedaan om de Clintons te beschermen?

Epstein-verhaal gedood door ABC in 2015: Was het gedaan om de Clintons te beschermen?

21 november 2019 0 Door Indignatie redactie

Het verhaal van pedofiel Jeffrey Epstein, die al dan niet zelfmoord heeft gepleegd in zijn gevangeniscel, gaat maar door terwijl cover-verhalen en ronduit leugens naar boven blijven komen, meestal afkomstig van de alternatieve media die duidelijk niet delen de terughoudendheid van hun reguliere concurrenten. De meest recente openbaring betreft ABC-nieuws, dat drie jaar geleden de goederen over Epstein en zijn activiteiten had, maar weigerde het verhaal te leiden, blijkbaar vanwege de druk van enkele van die prominente personen die betrokken waren bij de aanschaf van Epstein door jonge meisjes voor seks.

Het verhaal van lafheid en verhulling gaat ongeveer zo: ABC-anker Amy Robach heeft in 2015 een interview afgenomen met Virginia Roberts Giuffre, een van de slachtoffers van Epstein. Giuffre onthulde dat ze door Epstein en zijn procureur Ghislaine Maxwell was gedwongen om seks te hebben met tal van mannen, waaronder Prins Andrew, de Britse hertog van York. Ze beweerde dat ze driemaal seks had gehad met de prins toen ze minderjarig was. Ze heeft blijkbaar ook foto’s en ander bewijsmateriaal verstrekt om haar verhaal te ondersteunen. Het stuk zou op ABC News draaien, maar de netwerkredactie en het senior management kwamen op het laatste moment tussenbeide om het te stoppen.

Dat zou het verhaal hebben beëindigd, maar vanwege het feit dat Robach bij een collega klaagde over de moord op haar interview, blijkbaar kort nadat het Epstein-verhaal eerder dit jaar landelijk nieuws werd. Ze deed dit voor een live-microfoon en een videocamera, die haar opnam terwijl ze ventileerde. Een duidelijk gefrustreerde Robach zei: “Ik heb dit verhaal al drie jaar. Ik heb dit interview gehad met Virginia [Giuffre]. We zouden het niet uitzenden. Allereerst werd mij verteld: ‘Wie is Jeffrey Epstein? Niemand weet wie dat is. Dit is een stom verhaal. ‘ Toen ontdekte het paleis dat we haar hele beschuldigingen over Prins Andrew hadden en bedreigde ons ons op een miljoen verschillende manieren. ‘

Lees ook:  RECESSIE OPKOMST: Raad eens wat Warren Buffett nu met zijn geld doet?

Die opname dook onlangs op bij alternatieve mediasite Project Veritas, blijkbaar geleverd door een voormalige ABC-medewerker. De bewering van Robach  dat haar verhaal was onderdrukt vanwege de druk van de Britse koninklijke familie, werd benadrukt in de daaropvolgende berichtgeving in de media. Voor wat het waard is, heeft Prins Andrew ontkend dat hij ‘enige vorm van seksueel contact of relatie’ heeft met Giuffre en ABC News heeft gezegd dat de claim ‘geen waarheid’ is. Buckingham Palace heeft gereageerd door een reactie te vermijden en verklaarde dat “dit een zaak is voor ABC.”

Nu is het waar dat de beschuldigingen over Prins Andrew een enorme schaamte voor Buckingham Palace zouden zijn geweest, maar de prins is in de Britse media niet lang voor niets ‘randy Andy’ genoemd, dus de schade was zeker beheersbaar. En het is blijkbaar ook waar dat ABC News President James Goldston iets van  een hechte relatie heeft  met de Britse koninklijke familie, maar op een of andere manier is het verhaal niet volledig geloofwaardig.

Waardeer dit artikel!!
Als je dit artikel waardeert en je waardering wilt laten blijken met een kleine donatie klik dan hier. Zo help je onafhankelijke journalistiek in stand houden.

Comments

comments