Amerikaanse en Britse campagnes voor militaire inlichtingenapparatuur om Jeremy Corbyn te vernietigen

Amerikaanse en Britse campagnes voor militaire inlichtingenapparatuur om Jeremy Corbyn te vernietigen

9 december 2019 0 Door Indignatie redactie

Dagen voor de historische verkiezingen van Groot-Brittannië wendt het Britse militaire inlichtingenapparaat zich tot de bedrijfsmedia en de door de Amerikaanse overheid gefinancierde NAVO-uitsnijdingen om Labour-leider Jeremy Corbyn te smeren met bewijsvrije beschuldigingen van Rusland.

Ben NORTON, Max BLUMENTHAL

De populaire socialistische leider van de Britse Labour-partij,  Jeremy Corbyn , zou op het punt staan ​​premier van het  Verenigd Koninkrijk te worden . En de enige mogelijkheid is angstaanjagende Britse inlichtingendiensten en de Amerikaanse regering.

Sinds Corbyn in 2015 werd verkozen tot hoofd van de Labour Party, in een aardverschuivingsoverwinning na het lopen op een krachtig links en anti-oorlogsplatform, hebben de  bedrijfsmedia een meedogenloze campagne gevoerd  om hem te demoniseren en te delegitimiseren.

Met nog maar enkele dagen te gaan voor de nationale verkiezingen van het VK op 12 december, hebben Britse inlichtingendiensten en door de overheid gesteunde organisaties hun aanvallen op Corbyn geëscaleerd  , tactieken ontleend aan de Russiagate  hysterie van Amerika  en grote inspanningen gedaan om hem af te beelden – zonder enig inhoudelijk bewijs – als een veronderstelde marionet van het laffe kremlin.

Deze door de overheid gesponsorde aanvallen op Corbyn, een levenslange anti-imperialistische en voormalige voorzitter van de  Stop the War Coalition , zijn verre van nieuw. In december berichtte The Grayzone over het  Integrity Initiative , een door de  Britse overheid gefinancierd geheim netwerk  van spionnen, journalisten en denktanks die informatieoorlogvoering uit de Koude Oorlog hebben hersteld om Corbyn te demoniseren en anti-oorlogslinkers te smeren als de onwetende voetvolk van Vladimir Poetin.

Maar nu uit peilingen steeds populairder enthousiasme voor Labour en haar socialistische programma aan de vooravond van de stemming blijkt, en terwijl de vooruitzichten van een door Corbyn geleide regering steeds plausibeler worden, hebben westerse regeringsgeesten snel lawines van desinformatie door de pers witgewassen proberen de verkiezingsinspanningen van de partij te ondermijnen.

Tientallen misleidende treffers circuleren in de pers die PSYOP-specialisten en lobbygroepen voor regime-change die voor het grootste deel door Washington, de NAVO en de wapenindustrie worden gefinancierd, als betrouwbaar en onpartijdig behandelen.

De Britse journalist Matt Kennard heeft ten minste 34 belangrijke mediaverhalen gedocumenteerd die vertrouwen op ambtenaren van de Britse militaire en inlichtingendiensten om Corbyn af te  schilderen als een bedreiging voor de nationale veiligheid .

Een krachtig trans-Atlantisch desinformatie netwerk gesponsord door NAVO-gerelateerde entiteiten en toegewijd aan het verspreiden van angst voor Russische bemoeienis heeft zijn zinnen gezet op de linkse Labour leider.

Westerse inlichtingenuitgaven geven Corbyns schuld aan het NHS-schandaal tegenover Rusland

Op 27 november onthulde de Jeremy Corbyn-campagne een  dossier van 451 pagina’s  met details van geheime onderhandelingen tussen de Britse conservatieve regering en de VS om de Britse National Health Service (NHS) te privatiseren als onderdeel van de Brexit-deal. De explosieve openbaring bracht de leugen van premier Boris Johnson’s belofte dat de NHS niet in onderhandeling was.

Minder dan een week later viel er een merkwaardig verhaal in de Britse media. Een kop van 2 december   in de pro-Tory Telegraph schreeuwde dat het door Corbyn ingezette NHS-dossier ‘naar Rusland’ verwijst. De liberale Guardian publiceerde een  soortgelijk rapport  waarin werd beweerd dat de gelekte papieren ‘online waren gezet door posters met behulp van Russische methoden’. verhaal  aangetrokken over de Atlantische Oceaan  dankzij het neoconservatieve tabloid Daily Beast.

In alle gevallen vertrouwden de media op een enkele bron om het NHS-dossier – en Corbyn zelf – te koppelen aan Russische inmenging: een vermeend data-adviesbureau genaamd Graphika en zijn directeur, veronderstelde ‘informatie-expert’ Ben Nimmo.

Lees ook:  Migratie: het thema voor 2020 in Nederland? Na jaren van woorden, nu daden?

Nimmo verzekerde het publiek dat het lek van de documenten “sterk lijkt op … een bekende Russische operatie,” en gaf tegelijkertijd toe dat “we niet alle gegevens hebben die ons in staat stellen een definitieve beslissing te nemen in dit geval.”

vk

Ben Nimmo op de DFRLab’s 2018 Digital Sherlocks-conferentie in Berlijn, Duitsland

Geen enkele outlet die verhalen verhaalde, deed moeite de lezers te informeren wie Nimmo was of enig detail bood over de krachtige staatstroepen achter Graphika.

Nimmo is in feite geen data-expert of journalist, maar een voormalige persofficier van de NAVO die eerder consulteerde voor de geheime propaganda-boerderij van het Integrity Initiative, die werd gefinancierd door het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken en gewijd was aan het conflict met Rusland.

Max Blumenthal on Twitter

Turns out @benimmo – the guy who habitually identifies real people as Russian bots – is a former travel & fantasy fiction writer with no journalistic or security expertise. And he works for a military-intelligence front that has a special relationship with certain media outlets. https://t.co/mXwxE6IRKD

Nimmo liet zijn gebrek aan journalistieke precisie zien toen hij in 2018 een gestoorde heksenjacht lanceerde tegen Twitter-gebruikers wier berichten afwijken van de NAVO-lijn, waarbij verschillende echte levende mensen als Russische bots worden gebrandmerkt.

Zijn slachtoffers waren  Mariam Susli , een bekende Syrisch-Australische sociale media-persoonlijkheid, de beroemde Oekraïense concertpianiste  Valentina Lisitsa en een Britse gepensioneerde genaamd Ian Shilling.

In april werd Nimmo aangenomen als Director of Investigations door Graphika. Humbly  beschrijft zichzelf  als “de beste ter wereld in het analyseren van hoe online sociale netwerken worden gevormd, ontwikkeld en gemanipuleerd”, omvatten de partners van Graphika   het Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA), het Minerva Initiative van het Pentagon, de Senate Select Intelligence Committee en de Syrië-campagne – de door miljardairs gefinancierde  public relations-arm van de Syrische witte helmen .

vk

Nimmo werkt ook  als senior fellow  bij het Digital Forensic Research Lab (DFRLab) bij de Atlantic Council, de onofficiële denktank van de NAVO in Washington.

Zoals  de Grayzone heeft gemeld , is de  Atlantische Raad een door corruptie bevlekte geldstortplaats  voor oligarchen in Oekraïne en het Midden-Oosten, evenals Golfmonarchieën, de wapenindustrie, het Britse ministerie van buitenlandse zaken en het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken.

Het DFRLab werd door Facebook ingeschakeld om “desinformatie tijdens verkiezingen over de hele wereld te identificeren, bloot te leggen en uit te leggen” en ontving vervolgens $ 1 miljoen van het social media-imperium van Mark Zuckerberg om zijn werk uit te voeren.

Afgelopen oktober hebben Facebook en Twitter, onder begeleiding van Nimmo en het DFRLab van de Atlantic Council,  de accounts van honderden gebruikers verwijderd , waaronder veel alternatieve media die door Amerikaanse burgers worden onderhouden.

Onder de doelwitten in de gecoördineerde zuivering waren populaire alternatieve nieuwssites die politie-brutaliteit en militarisme onder de loep namen, samen met de pagina’s van professionele  journalisten .

Nu, in het Verenigd Koninkrijk, injecteert de Atlantische Raad zichzelf in een nationale verkiezingscampagne en exploiteert een atmosfeer van Russische hysterie die zijn zelfbenoemde “informatie-experts” hebben geholpen om op te stoken.

Op 6 december  kondigde Reddit aan  dat zijn platform was gebruikt door “verdachte” Russische acteurs om het schandalige NHS-dossier te publiceren dat een middelpunt werd van Corbyns campagne tegen Johnson. Zoals gebruikelijk was de primaire bron voor de claim van Reddit de Atlantische Raad, die het opeiste door “ons belangrijke attributies te verschaffen”.

Lees ook:  Angst voor het Coronavirus verspreidt zich als een lopend vuurtje over de hele wereld

Jessica Ashooh, beleidsdirecteur van Reddit, is de voormalige adjunct-directeur van de Atlantische Raad van het Midden-Oosten en een ex-ambtenaar van de regering van de Verenigde Arabische Emiraten. Ze werd ingehuurd door de sociale media-gigant in 2017, rond dezelfde tijd dat Senate Select Intelligence Committee co-voorzitter Sen. Mark Warner  eiste meer overheidscontrole  over Reddit op grond van het feit dat het een potentieel voertuig was voor Russische invloed.

Max Blumenthal on Twitter

Reddit’s lone source on this claim is the NATO/US/Burisma/arms industry-funded Atlantic Council. Reddit’s Director of Policy, Jessica Ashooh, is the Atlantic Council’s former Middle East Strategy Task Force Deputy Director (and an ex-UAE govt official) https://t.co/dU3BLVo4P3 https://t.co/CR23vmQsPs

In een kolom  van 2016  voor buitenlands beleid vergeleek Ashooh Donald Trump met zelfbenoemde ISIS-kalief Abu Bakr al-Baghdadi en leek te betreuren dat “drone-aanvallen op de Trump-toren waarschijnlijk niet snel komen”.

Ze klaagde dat Trump ‘stem gaf aan verontrustende verhalen over marginalisatie en ontgoocheling met de status-quo’, en berispte de ‘eliteklasse’ omdat hij hem had onderschat.

Diezelfde elite grieven hebben de campagne geanimeerd om Corbyn te vernietigen, een linkse populist wiens politieke opvattingen afwisselend tegenover die van Trump staan. En dezelfde cynische tactieken die zijn verzacht in het paranoïde passiespel van Russiagate zijn opnieuw ingezet tegen de Labour-leider.

In de meest recente, door inlichtingen gesteunde aanval op Corbyn, hebben mediakanalen van bedrijven zelfs als bronnen een beroep gedaan op nazi’s en neofascistische blogs.

Letterlijke nazi-blogberichten gebruiken om Corbyn uit te smeren als een sympathisator voor terroristen

Een van de meest schokkend oneerlijke uitstrijkjes van Jeremy Corbyn werd op 7 december gepubliceerd in het Britse tabloid The Sun.

Het verhaal, hyperbolisch getiteld ” HIJACKED LABOR ‘Ex-Britse inlichtingenofficieren zeggen dat Jeremy Corbyn het centrum is van een extreem links extremistisch netwerk,’ beweerde het ‘spinnenweb van de Labourleider met uitgebreide contacten die zich uitstrekken van marxistische intellectuelen tot militante groepen en illegaal terreurorganisaties. ”

Het stuk weerspiegelt kritiekloos de meningen van een rechtse lobbygroep genaamd Hijacked Labour, die werd opgericht door voormalige militaire inlichtingenofficieren met het uitdrukkelijke doel Corbyn te verdrijven en de anti-imperialistische factie van de Labour-partij te zuiveren.

In plaats van feitelijk bewijs, vertrouwde het rapport op een grafisch web gemaakt door deze conservatieve ontevreden ex-spionnen, die Corbyn proberen te koppelen aan terrorisme door vele graden van afscheiding – en citeert neonazi’s om dit te doen.

vk

Het samenzweerderige web vertoont geen tastbare banden tussen deze cijfers en betwist Corbyn met vage extreem-rechtse modewoorden zoals ‘globaal marxisme’ en ‘postmodern neo-marxisme’. De laatste term is een niet-bestaand en paradoxaal verzinsel van ultraconservatief expert  Jordan Peterson , gebaseerd op de fascistische antisemitische mythe van ‘ cultureel marxisme ‘, die zelf is geworteld in de propaganda van nazi-Duitsland over ‘ cultureel bolsjewisme’ .

In feite verwijst de website Hijacked Labour rechtstreeks naar de rechtse expert, en beveelt hij een lezing van Jordan Peterson aan met de titel ‘ Postmodernisme en cultureel marxisme’ . De Peterson-dekvloer werd gepubliceerd door  The Epoch Times , een rechtse media-outfit van de  fascistische Chinese cultus Falun Gong , die beweert dat wetenschap en rasmenging duivels zijn en erop staat dat Donald Trump door God is gezonden om de Communistische Partij van China te vernietigen.

Lees ook:  De dood van Abu Bakr al-Baghdadi wist de mislukking van het buitenlandse beleid van Trump (of de overwinning van Rusland) niet weg

De anti-Corbyn-groep Britse spookjes smeekte de lezers ook om een ​​video te bekijken van Thomas DiLorenzo, een rechtse neoliberale econoom aan het libertarische Mises Institute, waarvan Hijacked Labour beweert dat het “werkt tegen de deconstructieve en destructieve effecten van cultureel marxisme.”

Gezien de afhankelijkheid van het samenzweringsweb op extreemrechtse terminologie, is het misschien geen verrassing dat het ook letterlijke nazi’s als bron aanhaalde.

Critici op Twitter wezen er al snel op dat de gekaapte Labour-website die door de Britse media werd gebruikt om Corbyn aan te vallen, een neonazistische website noemde met de naam Aryan Unity.

John Eden on Twitter

Absolutely convulsed with laughter at this nonsense. If this clown show is the best that our secret service has to offer then that is a far greater risk to the country than the mild social reforms offered by the entirely ordinary Labour Party.

Samen met deze witte supremacistische pagina citeerden de voormalige Britse militaire inlichtingenofficieren een kritiek op antifascisten gepubliceerd door de extreemrechtse website The Millennium Report. Deze blog heeft overduidelijk antisemitische berichten geplaatst met titels als: “ Waarom zijn de joden wereldwijd zo beschimpt ? Hebben ze bracht dit oordeel over zichzelf?”,‘ New World Order verpand aan Joden ,’en‘ Dit is hoe de ‘Hof Joden’  strategisch zijn geplaatst aan de macht families gedurende duizenden jaren.’

Daniel Trilling on Twitter

The Sun has published a network map of “hard-left extremists” in the Labour Party, made by “former British intelligence officers”. Its sources include the neo-Nazi website Aryan Unity (h/t @johnedenuk) and the antisemitic conspiracy site The Millennium Report.

Maar dit was verre van de enige zakelijke media-aanval op Corbyn die afhankelijk was van militaire inlichtingenapparatuur als bron.

De Britse journalist Mark Curtis heeft het aantal van zijn collega Matt Kennard uitgebreid en aangetoond dat er ongeveer 40 mediaverhalen zijn gepubliceerd in grote zakelijke media die Jeremy Corbyn besmeuren met de niet-onderbouwde beweringen van Britse spionnen.

Mark Curtis on Twitter

Another story of “ex-military veterans in their spare time” led by “ex-SAS officer” demonising Corbyn as threat to UK, by the hilarious T.Newton-Dunn in the S*n. @DCKennard & @DeclassifiedUK just documented 34 similar media stories: it’s now closer to 40. https://t.co/XATlZIX3d2

Het Britse militaire inlichtingenapparaat heeft aangetoond een opvallend vermogen te hebben om de reguliere media te beïnvloeden, waardoor bijna elke week pseudo-schandalen worden aangewakkerd. Wanhopig om de verkiezing van de eerste authentiek linkse Britse premier te voorkomen, verhult het zijn rol in de aanval op Corbyn niet langer.

Maar er is één wapen waar Corbyn over opschept dat dit niet-gekozen, ondoorzichtige element alleen maar kan hopen: de harten en geesten van massa’s Britten. En deze 12 december beslissen de mensen.

Waardeer dit artikel!!
Als je dit artikel waardeert en je waardering wilt laten blijken met een kleine donatie klik dan hier. Zo help je onafhankelijke journalistiek in stand houden.

Comments

comments